Czas ma spore znaczenie dla transakcji na rynku nieruchomości. Kupcy i sprzedający, którym na nim nie zależy, zwykle mogą dyktować lepsze warunki niż osoby, którym się spieszy. Nie jest to jednak reguła i odpowiednio przygotowany lokal ma spore szanse sprzedać się szybko i za cenę satysfakcjonującą autora oferty. Aby tak było, warto pamiętać o kilku ważnych krokach. Część z nich można wykonać samodzielnie, inne wymagają wsparcia specjalistów. Które z nich ostatecznie wybierzemy, zależy oczywiście od nas.
Szybka sprzedaż – co może zrobić właściciel?
Jeśli zależy nam na czasie, uporządkujmy sprawy prawne związane z mieszkaniem. Formalności bywają czasochłonne, więc warto jak najszybciej dopiąć kwestie dotyczące prawa własności, podziału majątku czy spadku. Jako właściciele, jeszcze przed wystawieniem lokum na sprzedaż, przejrzyjmy księgę wieczystą i dokładnie sprawdźmy, czy informacje w niej zawarte są aktualne. Jeśli potrzebne są jakieś zmiany, trzeba złożyć odpowiedni wniosek w wydziale ksiąg wieczystych lokalnego sądu rejonowego. Te działania są niezbędne, ponieważ w tego typu dokumencie istnieją wpisy, których nie zmienia się z urzędu, a jedynie na wniosek właściciela nieruchomości.
Kolejnym ważnym krokiem jest przygotowanie nieruchomości na sprzedaż. Zabiegani właściciele, którym zależy na czasie, mogą na tym etapie skorzystać ze wsparcia agencji nieruchomości. Usługa home-staging polega na opróżnieniu, posprzątaniu i odświeżeniu wnętrza tak, by niewielkim kosztem stało się bardziej atrakcyjne. Wielu sprzedających decyduje się na samodzielne wykonanie wszystkich tych prac i robi to z powodzeniem. Wszystko zależy od naszych chęci, umiejętności oraz oczywiście czasu i pieniędzy, które jesteśmy gotowi poświęcić na to przedsięwzięcie. Warto zauważyć, że w ramach profesjonalnego home stagingu nie wykonuje się poważnych prac remontowych, a jedynie tworzy nową aranżację w lokum, które wymaga tylko niewielkich poprawek.
Gdzie i jak wystawiać na sprzedaż mieszkanie, by szybko się sprzedało?
Nawet najładniejszy lokal mieszkalny w świetnej okolicy może długo czekać na kupca, jeśli nie będziemy umieli stworzyć dobrej oferty sprzedaży i odpowiednio jej rozpromować. Również w tym momencie cenną pomocą może być wsparcie specjalisty, ale z odpowiednią świadomością doskonale poradzimy sobie również sami. Bardzo ważny jest wybór odpowiedniego portalu. Musi on być popularny i godny zaufania, a przy okazji dawać możliwość jak najpełniejszej prezentacji lokum. Warunki te spełnia na przykład witryna Nieruchomosci-online.pl.
Dobrze skadrowane, doświetlone i atrakcyjne zdjęcia to podstawa promowania oferty w sieci. Branża nieruchomości idzie jednak do przodu i obecnie dużą popularność zyskują też wirtualne spacery po nieruchomości. To nowatorskie rozwiązanie świetnie sprawdzi się przy dużych mieszkaniach, w przypadku kawalerki najczęściej wystarczą staranne fotografie. Równie ważny jest opis mieszkania, musi być zachęcający i trafiać do emocji odbiorcy, ale zawierać też wszystkie najważniejsze informacje o lokum. Świetnie napisane ogłoszenie bez informacji o metrażu czy stanie mieszkania nie przyciągnie zainteresowania lub sprowokuje lawinę pytań przy pierwszym kontakcie. Jeśli zależy nam na szybkiej sprzedaży, tego rodzaju błędów należy unikać.